Doğa Hikayeleri Projesi

Doğa Hikayeleri Projesi

17.01.2021 608

Proje hakkında

Çocuklarımızın kitap okuma alışkanlıklarını kazanmaları ve kitap okumayı seven bireyler olması eminim hepimizi mutlu eder. Kitap sevgisinin yanında doğa sevgisi de vazgeçilmezdir. Tam olarak bu iki sevgiyi birleştiren kitaplar, hikayeler, metinler üzerinde çalışacağımız bu projede aynı zamanda çocuklarımızda sağlam sevgi temelleri atmaya çalışacağız.

Bunu sağlamak için kitap okumayı eğlenceli hale getirebilmeli ve öğrencilerin kitapları,hikayeleri, metinleri içselleştirebilmelerini sağlamalıyız. Bu projemizde her çocuğun ve her velinin mutlaka okuması gereken doğa hikayelerini içeren kitapları, metinleri, hikayeleri öğrencilerimizle okuyarak bu süreci öykü,drama, doğa, resim, gezi etkinlikleri; web 2 araçları ile zenginleştireceğiz.

Böylece okuduğumuz kitaplarda, öykülerde ağaçların,çiçeklerin, yeşilliğin yolculuğuna çocuklarımızla dahil olacak ve doğayı anlamaya çalışacağız.

HEDEFLER

1.Kitap okuma becerilerini geliştirmek.
2.Doğa bilincini geliştirmek.
3.Okuma, anlama, yorumlama, sorgulama, yaratıcı yazma yetilerini güçlendirmek.
4.Öğrencilerin kitap okumaya karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak.
5. Öğrencilerin okuduklarından anladıklarını konuşma, yazma, resim yapma becerilerini kullanarak ifade etmelerini sağlamak.
6.Projeye dahil olan öğrencilerin işbirliği becerilerini geliştirmek.
7.Teknolojiyi doğru ve etkili kullanmak.

ÇALIŞMA SÜRECI

EKİM
- Afiş, logo, okul tanıtımı, katılımcıların tanışması
- Proje ile ilgili ön test anket çalışması ve katılımcılarla webinar düzenlenmesi
KASIM
- Atatürk'ün Doğa Sevgisi adlı kitap okunacak. Ortak hikaye yazılacak
ARALIK
-"Cömert Ağaç" adlı öykünün öğrenciler ve öğretmenler tarafından okunması. Öğretmenlerin öyküyü çocuklara etkileşimli okuması. Kitabın
tartışılması.
OCAK
- Kitapla ilgili kısa bir test hazırlanıp öğrencilere uygulanması. Öğrencilerin kitaba yeni bir kapak tasarlamaları.
ŞUBAT
- Öğrencilerin kitaptaki istedikleri bir karakterin sulu boya tekniğini kullanarak resmini yapmaları istenecek. Sergi düzenlenecek. Bu resim çalışması müzik eşliğinde yapılacak.
MART

-Doğa gezisi düzenleyerek kitapta bahsedilen ağaçları görünecek, tanınacak, fotoğraflanacak.
NİSAN
-Doğa ve Kitap konulu bir drama çalışması yapılacak.

BEKLENEN SONUÇLAR

-Öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlığını kazanmaları ve kitap okumayı keyifli hale getirmeleri en önemli beklentimiz.
-Doğa hayatıyla ilgili farkındalık artarak, öğrencilerimiz bilinçli bir doğaya dönüşün temellerini atacaktır.
-Proje paydaşları etkinliklerle kurulan işbirliğinin etkisine kapılarak bu becerisini tüm hayatında kullanmaya başlayacak.
-Teknolojiyi etkili ve doğru kullanarak yaratıcılığını farklı yönlerde kullanmaya başlayacak.
-İyi bir okuyucu haline gelmesiyle anlama becerisini geliştirecek, bilgileri araştıracak ve kendi zihin sürecinden geçirecek. Böylece doğru bilgiyi yanlış bilgiden ayırt edecek.
-Öğrenciler kendilerini farklı araçlarla ifade edecek. Söylemek istediklerini söyleme yöntemleri genişleyecek.
-Sosyal medya araçlarında proje çıktılarımızı yaygınlaştırarak etki alanını farklı okullarda da göreceğiz.